Seriál "Jak to bylo s Moravou"

45. díl

Muzikantovo poslání je také svoji hudbu zdokonalovat k obrazu svému. Proto bylo rozhodnuto rozšířit „umění“ o klávesovou sekci, neboť natočené album Umění doteků v některých skladbách klávesy využívá. Zde je natočil výše zmíněný Tomáš Vráb. Živé vystoupení tím bylo o některé zvuky „ochuzeno“. Vypsal se konkurz na klávesáka. Jeden ze zúčastněných stále dojížděl k Apimu a usiloval o nástup do kapely všemi možnými i nemožnými způsoby. Nakonec se obě strany dohodly o nástupu Pavla „Batinky“ Nováka na post klávesáka. V té době se již připravovaly materiály na nové CD Láska bolí. Před tím, než se spustilo dění kolem tohoto CD, Fugas coby moderátor ranní show rádia Vysočina zprostředkoval natočení živého CD Kolo, rovno, … Natáčelo se ve velkém sále ve Zbilidech u Jihlavy za podpory rádia vysočina a tehdejších moderátorů Koudy a Fugase. Po natočení se jala kapela dohrát skladbu Sblížení a Blues do pražského studia Happy music production. K natáčení se váže zajímavá historka, kdy při natáčení právě klávesové sekce se vloudily do nahrávky jakési pazvuky, připomínající šlapání zelí. Fany s Apim a Standou Barochem se na sebe dívali, přehrávali si nahranou verzi, kde podivné mlaskání nebylo. Objevovalo se pouze při „živém“ hraní Batinky. Standa několikrát překontroloval připojené kabely, než napadlo Apiho jít se podívat do nahrávací tlumené místnosti, odkud podivné zvuky vycházejí. Pak už bylo vše jasné. Jakmile začal Batinka hrát, ťapal si do rytmu nohou, na které měl nazutou „žabku“ a jak měl spocenou nohu, vydával tyto podivné zvuky on. Od té doby získal od Jeldy přezdívku „Batinka“. Kolem Batinky se váže další historka, ale o tom až někdy v dalších dílech, ať nepředbíháme čas.